Monday 23 December 2013

Dan 39: Batur i Bratan

Po Baliju se moze kretati autobusima, ali ne do svih mesta. Hteli smo da idemo do jezera Batur i Bratan, sa usputnim stanicama.
U mnogim agencijama se moze iznajmiti vozilo sa vozacem,cena 500.000-600.000 rupija. Ovo sto smo mi zamislili bi trebalo da se izvede u 2 dana, ali nemamo vremena a ni novca za to. Najbolja stvar bi bila iznajmiti skuter, pa ici svuda bez zurbe.
 Obecala sam sebi da cu se osloboditi straha voznje motora, jos prosle godine na Tajlandu, nisam ostala dosledna. Menjo nema nikakvog iskustva, a ja bih se pre usudila da vozim sama nego da se vozim sa nekim ko misli da ce moci da vozi. 
Kisna je sezona, svakog poslepodneva lije kao iz kabla, ima dosta uzbrdica i nizbrdica i nije vredno rizika.
Batur je najvece kratersko jezero na Baliju, i vulkan je aktivan. Uprkos tome postoje dva sela u okolini. 

Vreme nas nije posluzilo, ali nam to nije uskratilo uzitak.
Pura Bratan je glavni hram na vodi na ostrvu, i nalazi se na obali istoimenog jezera.

Pecine, hramovi, svete vode i najskuplja kafa na svetu.
Kopi luwak kafa je specificna vrsta kafe koja se proizvodi samo u Indoneziji. Proces proizvodnje je sledecei: Cibet ( vrsta macke) ponjupa bobice ( nalik tresnji) zatim svari i izbaci kosticu u izmetu :) Nakon toga se kupe govanca i iz njega se izdvajaju zrnca, koja se properu a zatim prze. Godisnje se proizvede oko 400 kg ove kafe, zato cena kilograma bude po par stotina eura.

Da, morala sam da probam kafu od macine kake :) i svidja mi se :)
Dan je bio i preterano turisticki ali sam uzivala u svakom trenutku.


No comments:

Post a Comment