Wednesday 11 December 2013

Dan 13&14 : Peking kao druga sansa za popravljanje utiska

Boarding. Dajemo pasose. Devojka nas pogleda i kaze kako nam je promenjen gejt.
China Airlines ce leteti sa gate-a 22, a  Juneyao Airlines sa br. 26!!! Na koju stranu??? Desno. Trci opet. Ovoga puta nismo jedine, i sa jos par ljudi udaramo sprint.
Ljudi mirno sede, niko nista ne govori. Stujardese kazu da smo na dobrom mestu, ali ce let kasniti zbog guzve u saobracaju. Kako god, samo da se sklonimo iz Sangaja. Nadam se da je u Pekingu bolja prica.
Iz hostela nam nisu odgovorili na email kako da se dodje gradskim prevozom. Svejedno dolazimo oko 02h posle ponoci, pa cemo morati da sacekamo da krene da radi metro. Tek sto smo pokupili ranceve, na izlazu nas salecu napadaci. Taxi, taxi, hotel, hotel..Ali ovi napadaci nisu nalik egipatskim ili turskim prodavcima, ili grckim  PR-ovima klubova..Ne,ne..Ovi nose odela, sa fensi tablicama na dzepovima gornjeg sakoa. Medjutim ako se pocne bilo kakva druga tema koja nije vezana za prevoz ili smestaj, onda je odgovor :” no English”.
 U delu gde su turisticke informacije nam je receno kako metroa nema, kako ide shuffle bus ali ne znaju kad i da jedino mozemo napustiti aerodrom taksijem ili limuzinom ( za koju su nam trazili 700 CNY!!).
Neki autobusi stoje ispred, ali mi moramo da cekamo do 06h ( kapiram da se tad otvara metro), jer imamo presedanje. Na netu sam nasla kako da dodjemo do hostela, nadajmo se da je tacno. Imamo bus, pa metro, pa pesaka. Hladno nam je, umorne smo i neispavane. Jelena pritom ima privatnih problema pa je sva van sebe.
Opcije su nam sledece:
- da odemo do nekog hotela u blizini aerodroma
- da uzmemo taksi i odemo do hostela ( ali u hostelu u Sangaju nije bilo nikog od 23-07h, u Tokiju takodje od 00-09.00)
- da sacekamo 3-4 sata i krenemo gradskim
Za taksi nam traze oko 40$. Ako mislimo da stedimo, onda bi trebali da sacekamo. Zaboli smo u nekom kaficu na sofama, gde je na jednoj vec spavala neka devojka ( pritom pokrivena cebetom!!) Dok je Jeca zavrsavala svoju rabotu na skajpu, ja sam se lagano opruzila i mic po mic,uhvatio me san
J
Probudila me, kad je zavrsila. Izvadile smo i mi cebice, umotale se kao macke, kapci su sami padali. Budimo se oko 6h..a sto ne odspavamo do 8, 9 kad nam ovako dobro ide? Heheh..samo se svaka okrenula na drugu stranu i nastavila da spava.
Oko 9h smo se i probudile. Cekamo bus za Xidan a onda prelazimo na metro. Busom ima vise od sat vremena voznje.
Plan za danas: videti kako do Kineskog zida, koja je najbolja opcija za kretanje po gradu, odmoriti se, oprati stvari.
Beijing transportation smart card. To je ono sto nam treba. Pise da se moze uzeti na metro stanicama, autobuskim stanicama, China Citic banci i dr..Na “Beijing transport card” svuda smo dobili isti odgovor: Neartikulisano odricno mahanje rukom, ili samo reci “ No, no, no” .
Povodom obilaska zida, citala sam da je najbolje ici na Jinshanling,zatim  Mutianyu pa tek onda Bandaling.
Otisle smo da proverimo gde se nalazi autobuska stanica odakle krecu ti silni busevi za Great Wall. Katastrofa! Moze lako da se nadje sve, ali sve zivo je na kineskom i niko engleski ni da bekne. I dalje se smrcu sline na sve strane, kaslje i pljuje..Guraju se, prelecu, sve bez pardona, skeniranje stvari na svim ulazima, svi prodavci se deru..Nezadovoljstvo vise ne mogu da krijem! Radovala sam se dolasku u Kinu prilicno, imajuci sliku velike imperije, kineskih kraljeva, mitova , Zen-a , mudrosti, muzike koja opusta…
Svesna sam cinjenice koliko ih ima, ali sam mislila da postoji bar neki red, neka kultura. Naravno da nisu svi isti, da ima izuzetaka, ali bih lagala da mi utisak Sangaja i Pekinga u ovo malo dana sto sam ovde, drugaciji.
 Ovo nije ni mraviljak, sa svim prolazima i sipkama za pravljenje redova,skenerima i uniformama,  vise lici kao neko igraliste za miseve i hrcke.
Stalno uzurbani, nemarni ne samo prema turistima, vec i medju sobom, namrsteni..
Stanice smo nasli, sutra cemo poraniti, pa kako bude. Problem je sto je sezona dlem je sto je sezona do 15.novembra, i posle toga busevi ne idu uopste ili ne idu isto. Informacije na kineskom nam ne znace nista.
Zaspala sam odmah po povratku u sobu.
          Jelena ce se izgleda vratiti za Srbiju 24.novembra.



No comments:

Post a Comment