Tuesday 15 January 2013

Dan 41: Phnom Penh


Do sada zaista najjaci utisak je ostavila Kambodza. Da, jeste jad i beda, ogromna, ali ljudi..ljudiii,ljudi su fenomenalni. Kazu za Tajland da je zemlja osmeha, a za Kambodzu da je zemlja cuda. Ja bih rekla da je Kambodza zemlja cudesnih osmeha. Toliko topline nisam videla nigde. Generalno, atmosfera, emocija koju oni prenose, energija je neverovatno cista.
Ovog puta, za razliku od Tajlanda, ne razmisljam o tome da li ce se kasnije pokazati isto, prosto osecam da je tako.


Zasto jednostavno, kad moze komplikovano?
Odjednom se pojavilo mnostvo komplikacija. Ne znam od cega da pocnem.
Nisam spominjala da sam poslednji dan u Singapuru stala nezgodno, pa je pocelo da me boli stopalo. Mogu da hodam ,sve ok, nije bilo oteklo, ali nije ni bilo sve ok. E, ovde me bolelo 2 dana, ali je hvala bogu proslo. Zatim, moji Rusi su proverili koliko bi bilo pomeranje karte za kasnije, i cena je bila prihvatljiva. Ali, sad se javio drugi problem. Mi smo preko agencije zavrsavali vize, dali nase povratne avio karte i rekli tacne datume putovanja. Medjutim, nama viza istice u januaru! :) Da, moguce je da se to desi i ljudima koji rade u turizmu :) Pisalo je da trebamo da treba da se iskoristi pre 24.01. i to je ok, jer smo mi 7.12. dolazili. Imamo 2 ulaza, i svaki ulaz po 60 dana. Ne vidim problem u svemu tome. Ali sad nije tako, jer viza vazi od momenta kad je izdata :D hahahhaha..Zasto jednostavno? Da smo znali, mogli smo u Penangu, zajedno sa Svabom da uradimo. Kako god, desava se. Cula sam se sa ljudima iz ambasade u Zagrebu i definitivno je tako.
Jeleni torba jos nije stigla. Zvali smo ih mnogo puta i na kraju su rekli da nisu stigli da je ubace danas i da ce poslati sutra, jer postoji samo jedan let dnevno iz Singapura za Phnom Penh.
Zvala sam i Aeroflot ( kod njih imamo karte) da proverim za pomeranje, cene vise nisu iste!
Ambasada postoji u Phnom-u, ali se ne ceka 1 dan, kao sto je u Zagrebu, ili kao sto je za sve gradjane EU, vec 3-5 radnih dana :)))) Samo da stigne torba, pa cemo da idemo. Hocu na plazu! Uradicemo vize negde na jugu Kambodze.
U svakom slucaju nemamo jos ni vize za Vijetnam, a imamo kartu iz Vijetnama za Tajland :D
Dalje, Jure treba da dodje iz Burme, hoce sa nama za Laos, ali i njemu istice tajlandska viza. Vizu za Kambodzu moze da uzme na granici, da bismo isli na 4000 ostrva zajedno.
Ne vraca mi se kuci!! Zaista ne! Sad dosta toga zavisi od vize, datuma, para. Neka bude onako kako treba da bude. Nista na silu, nista posto poto.

Svaba je otisao da se vidi sa Andreasom, a mi smo krenule da svrljamo po gradu. Jelena nema nista od garderobe a i ja ovo sto imam, ne mogu vise da gledam. Sve jedno te isto.
Idemo da kupimo nesto.

Na sred ulice, berberi i frizeri. Ja iz zezanja upitah koliko je, 2$. Dodje mi da se osisam na kratko, samo da mi onako lokne strce na sve strane, da se rasteretim malo. Ali sam sigurna da cu zazaliti kasnije. Volim dugu kosu.
Klopa na ulici je zaista jeftina 1-2$. Ukusno!! Sto se tice stapica za jelo, skapirala sam da sam vesta samo sa drvenim, sa plasticnim to vec ide teze. I dalje manje vise, jedemo samo nudle, pa menjamo ukuse :)

Na pijaci, kao i svakoj pijaci se prodaje sve i svasta. Ljudi seku meso, ribu, pored prave sokove, a preko puta rade manikir. Deca trckaraju golisava, svi spavaju svuda.
Nasli smo ulicicu gde ima radnji, daj da nadjemo neki sorc, nesto.
Osecam se kao slon. Jos od Singapura nosim br 43 obuce..heheheh, ovo mi je vrh! a ovde ne mozemo ni Jelena ni ja da udjemo u sorc, ni L ni XL! Moguce? da.
Iznervirala sam se prilicno, i nisam se osecala dobro. Odlepila sam, eto! Ipak, nasli smo. Uff, olaksanje. Beli sorc mi se bukvalno raspada, slicno je i sa ostalim stvarima.

Uvece smo se nasli sa Svabom i njegovim drugarom sa Phangana, Leo-m. Francuz, 19 godina koji putuje sam vec 5 meseci. Iskreno postovanje. Decko je sa 15 godina bio u Senegalu!
Nisam bila toliko raspolozena za izlazak, ali sta da radim u sobi: spavam ili blejim na netu? pa to mogu i kod kuce. Idemo!
Obukla sam novi sorc, iako je bio mokar jos, pre ce se osusiti na meni. Seli dole kod nas u baru, pili koktele ( slika govori vise od reci) i motali duvan.
Sta ide u Tequila Sunrise? Pa tequila sunrise :)

Vece Michael Jackson-a :) Svi albumi redom. Kasnije je isao neki dzez. Mogla bih ovde da sedim ceo dan i samo posmatram ljude. To govori vise o samom mestu vise od bilo kog turistickog razgledanja. Oseti ljude, oseti duh, a ne samo vidi, slikaj i nastavi dalje.
Imam utisak kao da je nas guest house, otvorio neki Amer, hipik, koji je u mladosti bio u Kambodzi. Skupio nesto para i vratio se da zivi ovde. Nemam pojma, ko je vlasnik, ali mi se ta slika vrtela u glavi.
Pila sam Vodaku:) lokalnu vodku ili sta vec, pis zivi sa njima.
Tuk tuk voznja? Pa daaa. Ista prica kao juce s tim sto smo u malo drugacijem raspolozenju.
M: " Moze voznja od sat vremena za 2$?" Prvi nas je odbio. Drugi na koga smo naleteli je pitao gde zelimo da idemo.
M: " To the heaven and back". You go with us, to heaven, you gonna love it, and you get payed ". Tuktukdzija je bio zaista faca. Odjednom dete koje visi sa tuk tuk-a i trazi dolar.
Vozio se sa nama neko vreme, uzela sam ga u krilo i ispruzili smo ruke da osetimo i igramo se prstima po vetru. Prva stanica market. Kapiram da ovoga ima na svakom cosku, ali mi je mali bas bio simpatican. Ako mu se da novac, kontam da ce to odneti kuci. Bolje mu je kupiti nesto. Uzeli smo grickalice i pice i nastavili voznju. Odbacili malog kuci i produzili dalje.

Stvar koja je zapanjujuca je pedofilija. Generalno, turista ima dosta, ali ne kao na Tajlandu. Drugacija je struktura ljudi. Sto rece Jelena, ovde dolaze samo ljudi sa dugim kosama. Ovo mi je bilo bas simpaticno. Definitvno ima vise muskaraca, i to starijih, ali isto tako zaista ne mogu da razumem kako neko moze da ide u krevet sa detetom od 12, 13 godina. Muskim ili zenskim. Prica sa lady-boy je nekako i prihvatljiva, ali ovo mi je previse.
Kontrast. Miks emocija. Odusevljenje iskrenim emocijama koju prenose i tuga u isto vreme.
E, da. Pocinjem da se zabrinjavam. Dok smo sedeli kod nas u baru, pricala sam Francuzu kako me jedan francuski par pitao da li sam ja on ili ona. I on mi na to odgovara, bez uvrede, ali sam video sliku kod Svabe i ja sam pitao isto. Ovo nije prvi put!! Ili sa Francuzima nesto nije u redu, ili sa mnom..ne znam sta bih drugo rekla.
I'm the man!

No comments:

Post a Comment